demiwijnen.reismee.nl

Eerste maand Londen!





Let's do this!

Dat is wat ik dacht op zaterdag 13 januari toen ik door de achterdeur naar de auto liep. Een jaar verhuizen naar Londen om te werken als au pair is natuurlijk ook niet zomaar iets wat iedereen doet. Maar toch ging ik dit doen, eindelijk na al die tijd voorbereiden en verheugen. Het idee was ontstaan in de zomervakantie toen ik twijfelde over mijn opleiding. Na lang nadenken was ik eruit om is één keer in mijn leven te gaan doen wat ik leuk vindt en mezelf is te gaan ontdekken. Werken als au pair bleek hier de perfecte oplossing voor. Al wilde ik natuurlijk ook wel wat uitdaging en voldeed Nederland niet aan mijn eisen, dus de keuze voor Londen was snel gemaakt. Mensen die me kennen weten dat ik altijd alles goed wil doen en alles eruit wil halen wat erin zit en dat is dan ook precies wat ik dit jaar ga doen. Genieten, nieuwe dingen leren, en vooral er het aller beste jaar ooit van maken. Dus Londen here I come!!

Ik werd samen met mijn ouders hartelijk verwelkomt door mijn nieuwe gezin. Mijn nieuwe huis is dus in Londen in de leuke wijk Fulham, en het gezin bestaat uit 5 leden. Aleid, Matt, Teddy, Raffy en hond Vinnie. Aleid had een heerlijk dinner klaargemaakt en we hebben een enorm leuke avond gehad met lekkere hapjes en drankjes en vooral veel gezelligheid. De volgende dag stond mijn ouders hun ultieme tour door Londen te wachten door niemand minder dan gids Demi. We hebben alle highlights van Londen bekeken (Big Ben, Buckingham Palace, Piccadilly Circus en Oxford Street) en een enorm leuke dag gehad. Helaas was natuurlijk de volgende ochtend wel de tijd aangebroken voor het afscheid. Papa en mama zonder mij naar huis en ik beginnend aan mijn nieuw avontuur.

De eerste week was natuurlijk nog wel erg wennen. Gelukkig was ik in december al een paar dagen geweest dus de klik met de boys zat meteen goed. Mijn dag begint normaal gesproken met een lekkere wandeling door een van de fijne parken met Vinnie. Om 1 uur Raffy (3jaar) ophalen van school en lekker op bed leggen voor een middagdutje. Ondertussen snel een beetje poetsen of strijken en dan om half 3 opstaan en Teddy (5jaar) om 3 uur ophalen op school. En dan begint het leukste deel van de dag: playtime!! Lekker spelen met de blokken,lego of gewoon ouderwets een spelletje spelen. Na het spelen begint Aleid aan het eten waar ze enorm goed in is, maar als het niet uitkomt met haar werkschema valt kok demi gewoon in! Soms zijn er avonden dat ik moet oppassen maar natuurlijk in goed overleg. Ik voel me enorm welkom in mijn nieuwe gezin, en Aleid is Nederlands dus ik praat half Nederlands en half Engels wat enorm fijn is want hierdoor voelde ik me al helemaal snel op mijn gemak.

Het belangrijkste van het au pair werk is je vrije tijd goed besteden. Elke dag alleen zitten op je kamer en denken aan thuis werkt natuurlijk mee aan heimwee en dat is niet wat in mijn gids voor een super jaar staat. Al voordat ik in Londen was aangekomen had Aleid een telefoonnummer geregeld van een Nederlands meisje. Naast dat we dezelfde naam hebben delen we nog veel meer overeenkomsten wat enorm leuk is en voor een goede klik zorgt. We hebben al een paar leuke dingen gedaan en dat gaan we vast nog veel meer doen. Er bestaan natuurlijk ook gewoon groepsapps van alle au pairs in de buurt. Mensen sturen een berichtje of iemand vrij is die ochtend of dag en dan kan je gewoon reageren en hier heb ik dan ook al zeker gebruik van gemaakt.

Helaas kan ik niet alleen maar leuke dingen melden in mijn eerste blog... Vorige week zaterdag werk ik wakker met een opgezwollen gezicht, en de dag erna ook een opgezwollen oog. Natuurlijk ben ik geschrokken want je bent in een ander land en alles is nog nieuw. Ik had me gelukkig al wel ingeschreven bij de huisarts en Aleid was een enorm goede hulp en steun. Dus met volle moed op zaterdag naar het ziekenhuis en na 1 uur stond ik buiten met 2 soorten antibiotica waar ik het mee moest doen. Je voelt je enorm rot en alles zit tegen volgens je gevoel, maar toen dacht ik bij mezelf dat ik alles uit het jaar ging halen dus ook als het even tegenzit. Met de volle positiviteit aan de nieuwe week begonnen, en op donderdag ging het gelukkig de goede kant op. En op zaterdag was alles weer goed en was ik weer 100% mezelf. Ik kon zelfs weer lachen (letterlijk en figuurlijk). Het was me een weekje wel maar uiteindelijk is alles gelukkig goed gekomen.

Dit was mijn eerste maand in Londen dan! Ik heb enorm genoten maar ook een beetje afgezien. Volgende maand zal ik natuurlijk weer met jullie delen wat ik hier allemaal meemaak en ik hoop dat jullie het leuk vinden om me te volgen tijdens mijn jaar vol avontuur in Londen

Kus Demi

Reacties

Reacties

Janine

Ik ben super trots op je lieverd!! Dikke kus van mij xxx

Annelies

Demi leuk om te lezen,en zo een beetje bij te blijven,het ga je goed.

De beste

Super gaaf!!! En heel bijzonder

De buuf

Demi, wat vertel je er leuk over en super goed dat je dit avontuur aan bent gegaan. Gelukkig ? zit je gezicht weer terug in de plooi. Genietse daar overzee's.

Groetjes, de buuf.

Marijke

Hoi Demi, wat onwijs leuk dat de klik zo goed is en dat je je draai wel gaat vinden.
Succes de komende maanden.
Groetjes

Gert-lan

We wisten natuurlijk al dat je een kanjer bent maar nu weet Londen het ook haha. Leuk te lezen schat en he weet dat we trots op je zijn. Love hou.?

Tante Donata

Ben super trots op jou
Echt leuk om te lezen wat je in deze maand hebt meegemaakt
?

Marianne smits

Wat ben je een kanjer. Het ga je goed en jij gaat een mooi jaar tegemoet??ik blijf je volgen

Cora

Hoi Demi, wat leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt, en over een paar weken kan je sabine en nikki ook wat van Londen laten zien hoe leuk is dat. De groetjes en geniet ervan.

Marjolein van Nunen

O wat fijn te lezen ,dat het goed met je gaat!!Echt je droom aan het navolgen !
Je verteld erg leuk over je avonturen ,veel plezier de komende maanden.!
Groetjes Marjolein

Elise

Heee Demi, leuk je blog. Ik blijf je volgen. Enjoy the adventure! Lieve groetjes van Elise

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active